31 Mayıs 2014 Cumartesi

Sardunya ve Turkuaz Rengi Sahilleri... - 1

31 Mayıs 2014
Sardunya'da ne mi yapılır, yenir, içilir, denizin, güneşin, kumun keyfine varılır.
Gece 10 sularında Olbia havaalanından çıkıyoruz. Hafif serin, çiçek kolu Akdeniz havası bizi bizden alıyor. Kiralık arabamızı alıp, otele doğru yola koyuluyoruz. Yollara daracık ve karanlık. Etrafta tek tük evler ve ara ara restoranlar göze çarpıyor. 30km lik yolculuk sonrasında  Cannigione’de ki otelimize ulaşıyoruz. Etraf karanlık, manzarayı görmek mümkün değil ama yoğun yasemin kokusu her yeri sarmış. Otelimiz Hotel Relais Villa del Golfo & Spa. Konumu, personeli, kaliteli hizmeti, konforu ve güzel yemekleriyle kalmaktan keyif aldığımız oteller listesinde yerini aldı. Bulunduğumuz bölge, Sardunya Adası’nın inci beyazı kumsalları ve turkuaz rengi deniziyle ünlü Costa Smeralda yani Zümrüt Kıyısı. Yarın Zümrüt Kıyısıyla tanışmanın hayaliyle çok heyecanlıyız.

Otelden kareler…
20140601_IMG_418220140601_IMG_365920140601_IMG_418120140601_IMG_418320140601_IMG_4184

Saat neredeyse 11'e geliyor ama otelde kalmaya hiç niyetimiz yok ayrıca karnımız aç. Sardunya'nın lezzetlerini keşfetmek için sabırsızlanıyoruz. Resepsiyondaki bayan her ne kadar bu saatte açık bir yer bulamayacağımızı söylese de kararlıyız. Adanın en hareketli bölgesi olduğunu önceki araştırmalarımda öğrendiğim Porto Cervo'da şansımızı denemeye karar veriyoruz. 20 dk'lık yolculuk sonrası müthiş lezzetli bir sofradayız. Ristorante Pizzeria Hivaoa 12:00-24:00 arası hizmet veren adadaki ender restoranlardan. Yemekler harika özellikle deniz mahsullerini ve makarnalarını tavsiye ederim. Özellikle ızgara kalamar ve zeytinyağlı ve sarımsaklı spagetti ayrı bir leziz. Taş fırında yaptıkları pizzalarını ise başka bir gün gelip deneyeceğiz. Eeee artık İtalya'da olduğumuza göre yemek sonrası tiramisu ve espresso şart tabi. Tek kelime müthüş!!!  Yemeklerin kalitesini yanında hafif salaş dizaynı, çalışanlarının ilgi alakası (neredeyse servisin bitmesine yakın gelmemize rağmen öyle güzel ağırlandık ki) her şey güzeldi.
20140601_IMG_418920140601_IMG_419120140531_IMG_3658

Veee Sardunya'da ilk günümüz başlasın...

1 Haziran 2014

Sabah odanın perdesini açtığımda bu manzarayla karşılaştım. O nasıl bir mutluluk, nasıl bir huzur, nasıl bir tatilde olduğunu idrak etme anlatamam. Sıcak, havada bir yasemin kokusu, karşıda muhteşem Akdeniz daha ne olsun. Her sabah bu manzaraya açtık gözlerimizi, kahvaltımızı yaptık. Havuzun keyfini çıkardık. Akşamları kokteyllerimizi yudumladık. Sardunya sakin, huzurlu tam dinlenilecek tatilin adresi. Hele birde bizim gibi tam sezonun başlamadığı Haziran başı burada olursanız, her yer daha bir sakin, plajlar size ait harika.

İlk gün Palau'dan kalkan feribotlarla La Maddalena Adası'na gittik. Böyle bol bol denize doyalım diye. Adadan adaya yolculuk yaptık.  Feribot her 20 dakikada bir kalkıyor. Girişteki ofisten bilet almanız mümkün, önceden rezervasyona falan gerek yok. Yolculuk 15-20 dakika sürüyor.  Amacımız tekne kiralayıp, adanın etrafını gezmekti. Burada ehliyet olmadan da tekne kiralamak mümkün. Şansımıza tüm tekneler bugün rezervasyonluymuş. Bizde atladık arabaya adanın çevresini keşfe başladık. La Maddalena ve Caprera adaları birbirine son derece ilkel yapılmış bir köprüyle bağlı. Özellikle Caprera'nın koyları muhteşem. Bu arada sahillerde öyle ihtişamlı beach clublar falan hayal etmeyin. Bazılarında bir su alabilecek büfe bile yok. Doğayla tamamen baş başasınız. Denizin kumun keyfini çıkaracaksınız fazla lüks aramayın. Hatta plajların birçoğuna ulaşabilmek için zorlu bir patika yoldan 15-20 dk. yürümek gerekse de buna değer. Eğer bu eziyeti çekmek istemiyorsanız   en ideali tekne kiralamak. Tüm günü o koy senin bu koy benim dolaşarak bitirdikten sonra yine feribota atlayıp geri döndük. Feribotu beklerken hemen karşıdaki dondurmacıdan koca bir külah dondurma almayı da ihmal etmedik. İtalyan dondurması hakikaten söyledikleri kadar güzelmiş.

20140601_IMG_420120140601_IMG_420520140601_IMG_4209
20140601_IMG_368520140601_IMG_368920140601_IMG_369720140601_IMG_4206

Otele gidip akşam için hazırlandıktan sonra istikamet Porto Cervo. 1960larda Aga Han tarafından alınıp, kurulmuş olan bu bölge, adada en hareketli saatleri geçirebileceğiniz yer. İhtişamlı restoranları, ünlü gece kulüpleri, muhteşem koyu, devasa tekneleri, gösterişli marinası, şıkır şıkır giyinmiş insanları ve bol sıfırlı alışverişin adresi mağazalarıyla Porto Cervo Sardunya'da başka bir dünya. Adanın en lüks bölgesi. Adanın geneline yayılmış olan, sakinlik ve sadelikten burada pek eser yok. Sardunya'da kalmayı tercih etmeyeceğim ama gelip keyifli saatler geçirmekten hoşlandığım bir yer oldu Porto Cervo. Özellikle akşam yemeği öncesi marinada üç beş tur, şöyle denize karşı bir aperatif keyfi, biraz da alışveriş gayet güzel oluyor. Küçük bir not Formula 1 ile özdeşleşmiş Flavio Briatore’nin meşhur mekanı Billionare’de burada. Maalesef açılışına 2 hafta daha varmış çılgın eğlenceleri kaçırdık ama ne yapalım Gülümseme

İşte Porto Cervo’dab bir kaç kare…

20140601_IMG_421720140601_IMG_422220140601_IMG_369920140606_IMG_382120140606_IMG_437420140601_IMG_422320140601_IMG_4227 - Copy

Burada akşam yemekleri bir seremoni adeta. Restoranlar 8'den önce servise başlamıyorlar. Öğlen yemekleri de 12 ile 2.30 arası. Bu saatler dışında yiyecek bir şeyler bulmak biraz zor. Akşam üstü kısa Porto Cervo turumuzu yaptıktan sonra, yine Porto Cervo’da pizzalarıyla ünlü IL POMIDORO’ya gidiyoruz. İtalya’ya gelip pizza yemeden dönmek olmaz tabi. Ama bu nasıl bir pizza? Eğer pizza bu ise bizim bu güne kadar yediklerimiz ne idi? diye sormadan geçemiyoruz. Deniz ürünlü pizza gerçekten çok nefisti. Mantarlı olanı da harikaydı. Yanında da soğuk Sardunya birası Ichause iyi gidiyor. Bu arada pizzalar odun fırınında pişiyor. O incecik hamurunun yanında odunun o kokusu da lezzetin bir diğer sırrı olsa gerek. Bir gün yolunuz Sardunya’ya düşerse bu güzel pizzalardan birini denememezlik yapmayın.

20140601_IMG_423120140601_IMG_4236

Ve geldik ilk günün sonuna. Anladım ki Sardunya’da günler yeme içme ve güneşlenmeyle geçecek.

Daha sonraki Sardunya maceralarında görüşmek üzere…

Yelda & Ömer

Sardunya 2. yazı için tık :)