16 Temmuz 2015 Perşembe

Leeds'ten İzmir'e tam 6 ülke 3030km...

Yol uzun, yine düştük yollara.  Geçen yıl çok keyifli geçen yolculuğumuzdan sonra bu yılda Türkiye'ye yine arabayla gidiyoruz.

İngiltere’den çıkışımızı Folkestone’dan Eurotunnel ile yaptık. Folkestone'da bu sefer güvenlik daha bir sıkı. Birçok aracı köpeklerle falan didik didik arıyorlar. Biraz erken gitmekte fayda var. Aman sonra treni kaçırmayın. İngiltere saatiyle 12:50 trenine binip Manş Denizi'nin(İngilizce: English Channel; Fransızca La Manche) altından 35dk’lık bir tren yolculuğuyla Fransa saati ile 14:25'te Calais’ye ulaştık.  Reims, Metz,Colmar, Basel, Zurich, Lucern ve Lugano’dan geçerek gece saat 23:00 civarlarında Como’ya geldik. Como'da geçen yıl da kaldığımız Just Hotel Lomazzo'da bir gece kalıp, öğleden sonra Ancona’dan kalkan feribota binmek üzere Milano, Parma ve Bologna rotası üzerinden Ancona'ya doğru yola koyulduk. Milano-Parma arasında Fidenza Village'e de uğramadan geçmedik tabi. Burası İngiltere, Fransa, İtalya gibi çeşitli ülkelerde açık hava alışveriş konseptiyle kurulmuş Chic Outlet Shopping outletler zincirinin Fidenza halkası. Özellikle İtalyan modacıların ürünleri görülmeye ve almaya değer. Merkezin hemen arka yolunda bulunan Agrinacente isimli şarküteri nefis İtalyan peynirlerinden, etlerinden, zeytin ve zeytin ürünlerinden alabileceğiniz çok güzel dekore edilmiş bir dükkan.

Calais’den Ancona’ya kadar olan yolculuğumuz tam 1515 km sürdü. Sabah saat 8 gibi Lomazzo'da ki otelden ayrilip geze geze saat 14:00 gibi Ancona'ya ulaştık. Eğer durmazsanız bu yolu en fazla 4.5-5 saat gibi bir sürede alabilirsiniz. Eğer gece geçiyorsanız daha kısa bile olabilir. Sabah saatlerinde hafif trafik vardı.

Ancona’dan Igoumenitsa’ya feribot ile geçtik. Bu güzergahta çalışan birkaç feribot firması mevcut. Biz Anek Line’ı kullandık. Biletleri firmaların kendi internet sitelerinden, aracı firmalardan ya da gittiğinizde limandan alabilirsiniz fakat özellikle yaz aylarında biletinizi önceden almalısınız çünkü gemiler genellikle dolu oluyor. Gemi yolculuğu 14 saat kadar sürüyor. Eğer kamara alırsanız, dinlene dinlene çok keyifli bir yolculuk yapabilirsiniz. Feribotta yeme içme adına öyle çok lezzetli olmasa da her şey mevcut. Çocukların eğlenebileceği küçük bir havuz da var. Sabah erkenden feribot Yunanistan'ın Igoumenitsa limanına ulaştı.

Tamamen dinlenmiş, yola sanki şimdi çıkıyormuşuz hissiyle İpsala’ya doğru yola koyulduk. Igoumenitsa'yı Türkiye'ye bağlayan otoban harika. Yola çıkmadan önce araştırma yaparken Yunanistan’daki otobanda benzinci olmadığını, otobana girmeden önce mutlaka benzin alınması gerektiği gibi uyarılar okudum. Evet yol üstünde benzinci yok fakat şehir çıkışlarında birkaç kilometre gidince benzinci bulabiliyorsunuz. Ayrıca bu benzincilerin olduğu çıkışlar tabelalarla da gösterilmiş. O nedenle strese gerek yok. Fakat Yunanistan'daki ekonomik kriz dolayısıyla bankalar kapalı ve atmlerden para çekme limiti €60 ile sınırlı olduğundan önlem almakta fayda var.

670 km’lik yolculuğumuz boyunca Kozanı, Thessaloniki(Selanik), Kavala, Alexandroupolis(Dedeağaç)’i geçerek İpsala Sınır kapısına ulaştık. Yunanistan’dan çıkışı kolayca yaptık fakat Türkiye tarafında birazcık bekledik. Yok tırları tartan kantarda tek kişi çalışıyormuş, yemeğe gitmiş, falan falan falan. Bizim memlekette böyle şeyler bitmez zaten. Neyse kısa bir bekleyişten sonra artık Türkiye’deyiz.

Biz buradan İzmir’e doğru yola çıktık. Yol inanılmaz kötü, hem bozuk, hem tek gidiş-geliş, hem virajlı, yer yer saçma sapan yol çalışmaları var. Küçük bir bölümü geçen seneden bu yana bitirebilmişler fakat daha çok çalışmaları lazım. Onca yol geldik şu birkaç saatte öleceğiz diye korkmadık değil yani.

Tüm Avrupa boyunca yollar gayet güzel otoban. Özellikle İsviçre'de bazı yerlerde hız kameraları mevcut fakat yakalanırsanız nasıl bir prosedür söz konusu bir fikrim yok. Sık sık önünüze gişeler çıkıyor. Sürekli bir para verme durumu söz konusu. İsviçre sınırında ön camınıza yapıştıracağınız otoban pulunu almak zorundasınız. Tüm otoban ücretleri yaklaşık €150 civarı tutuyor.

Kullandığımız Güzergah :

Leeds(UK) - Folkestone(UK) – Calais(FR) – Reims(FR) – Metz(FR) – Colmar(FR) – Basel(CH) – Lucern(CH) – Lugano(CH) – Como(IT) – Milan(IT) – Parma(IT) – Bologna(IT) – Ancona(IT) – Igoumenitsa(GR) – Kozani(GR) – Thessaloniki(GR) – Kavala(GR) – Alexandroupolis(GR) – Ipsala(TR) – Çanakkale(TR) – Ayvalık(TR) – İzmir(TR)